Godło Polski, szare na białym tle
Logo Tłumacz Migam

na zdjęciu logotypy projektowe od lewej Fundusze Europejskie, Rzeczpospolita Polska, województwo podkarpackie i Europejski fundusz rozwoju regionalnego

Pracownia powstała w ramach projektu pn. "Utworzenie i wyposażenie Akademickiego Centrum Kształcenia Praktycznego" dofinansowanego z Funduszy Europejskich. Celem projektu jest stworzenie warunków do kształcenia praktycznego uwzględniających europejskie standardy nauczania poprzez rozwój infrastruktury dydaktycznej. Dofinansowanie projektu z UE: 508 937,41 PLN.

Opis pracowni


Studenci podczas zajęć mają dostęp do fantomów z kategorii BLS (Basic Life Support) i ALS (Advanced Life Support) zarówno osób dorosłych, dzieci jak i fantomy noworodkowo-niemowlęce. Fantomy umożliwiają ćwiczenia z zakresu przyrządowego udrażniania górnych dróg oddechowych techniką nagłośniową i dotchawiczą, wentylację wspomaganą resuscytatorem, wykonanie, monitorowanie i zapisu EKG, wykonanie defibrylacji i kardiowersji elektrycznej, drenaż odmy opłucnowej.

Dzięki manekinom i trenażerom studenci opanowują technikę wykonywania iniekcji (domięśniowych, dożylnych i doszpikowych) oraz cewnikowania żył pępowinowych. Wymienione wyposażenie uzupełniają wieloelementowe zestawy imitacji ran oraz jednorazowe zestawy narzędzi chirurgicznych.

W trakcie zajęć w Pracowni Ratownictwa Medycznego studenci nabywają umiejętności związane z: oceną stanu pacjenta, dokonywaniem badania fizykalnego, procedurą pierwotnej segregacji medycznej, jak również zabezpieczeniem pacjenta w zależności od rodzaju zdarzenia medycznego. Sala posiada projektor multimedialny i ekran - stwarzające możliwość analizy i oceny skuteczności prowadzonych przez studentów czynności ratunkowych.  

 

na zdjęciu fragment ćwiczeń z resuscytacji na fantomie w wykonaniu prowadzącego zajęcia

Galeria zdjęć


Galeria zdjęć prezentująca wyposażenie pracowni ratownictwa medycznego
Galeria zdjęć prezentująca wyposażenie pracowni ratownictwa medycznego
Galeria zdjęć prezentująca wyposażenie pracowni ratownictwa medycznego
Galeria zdjęć prezentująca wyposażenie pracowni ratownictwa medycznego
Galeria zdjęć prezentująca wyposażenie pracowni ratownictwa medycznego
Galeria zdjęć prezentująca wyposażenie pracowni ratownictwa medycznego
Galeria zdjęć prezentująca wyposażenie pracowni ratownictwa medycznego
Galeria zdjęć prezentująca wyposażenie pracowni ratownictwa medycznego
Galeria zdjęć prezentująca wyposażenie pracowni ratownictwa medycznego
Galeria zdjęć prezentująca wyposażenie pracowni ratownictwa medycznego
Galeria zdjęć prezentująca wyposażenie pracowni ratownictwa medycznego
Galeria zdjęć prezentująca wyposażenie pracowni ratownictwa medycznego
Galeria zdjęć prezentująca wyposażenie pracowni ratownictwa medycznego
Galeria zdjęć prezentująca wyposażenie pracowni ratownictwa medycznego
Galeria zdjęć prezentująca wyposażenie pracowni ratownictwa medycznego
Galeria zdjęć prezentująca wyposażenie pracowni ratownictwa medycznego
Galeria zdjęć prezentująca wyposażenie pracowni ratownictwa medycznego
Galeria zdjęć prezentująca wyposażenie pracowni ratownictwa medycznego
Galeria zdjęć prezentująca wyposażenie pracowni ratownictwa medycznego
Galeria zdjęć prezentująca wyposażenie pracowni ratownictwa medycznego
Galeria zdjęć prezentująca wyposażenie pracowni ratownictwa medycznego
Galeria zdjęć prezentująca wyposażenie pracowni ratownictwa medycznego
Galeria zdjęć prezentująca wyposażenie pracowni ratownictwa medycznego
Galeria zdjęć prezentująca wyposażenie pracowni ratownictwa medycznego

Państwowa Uczelnia Zawodowa
im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu

ul. Henryka Sienkiewicza 50, 39-400 Tarnobrzeg

tel. 15 822 90 15
lub 15 822 90 23
fax. 15 823 57 88

Drodzy Użytkownicy,

Ze względu na wejście w życie w dniu 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej zwane jako „RODO"), kierując się potrzebą jak najlepszej ochrony Państwa praw wynikających z nowych przepisów, informujemy, iż wprowadziliśmy nową Politykę prywatności, regulującą zasady przetwarzania danych osobowych po dniu 25 maja 2018 roku.
Wprowadzone zmiany mają na celu przede wszystkim podniesienie standardów obsługi oraz bezpieczeństwa przetwarzania Państwa danych osobowych. W nowej wersji Polityki prywatności uszczegółowiliśmy w związku z tym zasady przetwarzania powierzanych nam danych osobowych, dostosowując w ten sposób dotychczasowe rozwiązania do wymogów RODO.
Pełna treść nowej Polityki prywatności dostępna jest tutaj
Nowe dokumenty i procedury obowiązywać będą od dnia 25 maja 2018 roku.
Niezależnie od powyższego, celem realizacji obowiązku informacyjnego wynikającego z art. 13 RODO, przekazujemy Państwu informację nt. podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, tego kto jest administratorem Państwa danych, w jakich celach są one przetwarzane. Treść klauzuli informacyjnej jest dostępna tutaj
W razie pytań zachęcamy do kontaktu.